Didier Laloy is terug met een nieuwe creatie en een nieuw album: Belem & The MeKanics, een boeiende kruisbestuiving tussen zijn gerenommeerde duo met celliste Kathy Adam en de gemechaniseerde instrumenten van hedendaags componist Walter Hus.
Na Europa te hebben doorkruist met Belem ontmoette Laloy componist Walter Hus, medeoprichter van de avant-gardegroep Maximalist en geestelijke vader van het Decap-orgel, een unieke high-techversie van het dansorgel uit de jaren zestig. Dit computergestuurd orkestraal ensemble genereert akoestische en organische klanken en bestaat uit 15 elementen: orgelpijpen, accordeons en percussieinstrumenten. De kleppen van het orgel, de toetsen van het chromatische accordeon, elk hamertje en elk percussiestaafje reageert op een milliseconde na. Zelfs de druk van de wind in de individuele orgelbuizen is tot in het kleinste detail controleerbaar.
Laat u meevoeren door de afwisselend zoete klankstromen, de Felliniaanse filmmuziek en tot de verbeelding sprekende filharmonische klanken die de toeschouwers onderdompelen in een machtige wervelstroom van klank!
Het afgewerkte project gaat van 21 t.e.m. 25 november 2017 in première in Théâtre MARNI, Brussel; u bent welkom.